Rozwój mediów społecznościowych sprawił, że nie są już one jedynie narzędziem do komunikowania się ze swoimi bliskimi, ale miejscem, które firmy wykorzystują na promocje swoich produktów i usług. Jednym z najczęściej w tym celu wykorzystywanym portalem jest Instagram. Co zrobić by powstała skuteczna reklama na Instagramie? Istnieje wiele sposobów na stworzenie efektywnej i ciekawej reklamy na Instagramie. By to zrobić trzeba jednak poznać swoich klientów ich potrzeby i preferencje. Informacje te pomogą sprawić, że przekaz będzie odpowiedni dla grupy docelowej firmy. Czym jest Instagram i co sprawi, że powstanie skuteczna reklama na Instagramie?
Czym jest Instagram?
Instagram jest portalem internetowym, który powstał po to, by użytkownicy mogli dzielić się zdjęciami ze swoimi bliskimi, znajomymi i innymi. Co odróżnia Instagram od innych portali to format zdjęć jakie można tam umieszczać, a mianowicie kwadratowe, dokładnie takiej samej wielkości. Każde dodane do aplikacji zdjęcie można też edytować, zmieniać kolorystykę, światło, nasycenie i tak dalej. Oczywiście każdy post na tym portalu można polubić, skomentować i udostępnić.
Tak jak wyżej już zostało wspomniane, wiele firm używa Instagrama i prowadzi tam swoje profile, ponieważ dzięki niemu mogą one docierać do swoich potencjalnych klientów, pokazywać im swoją ofertę i nawiązywać z nimi bezpośrednie relacje. Co więcej dzięki Instagramowi został także ułatwiony kontakt z odbiorcami.
Co robić by powstała skuteczna reklama na Instagramie?
Skuteczna reklama na Instagramie wymaga zaangażowania i systematyczności. Bez tych dwóch elementów, nie będzie możliwe promowanie swojej firmy. Klienci doskonale wiedzą, której firmie zależy na działaniach w sieci, a która niekoniecznie zwraca na nie uwagę. Co więc sprawi, że powstanie skuteczna reklama na Instagramie? Poniżej znajduje się kilka wskazówek, które umożliwią efektywne działania na tym portalu.
- Wybór celu marketingowego – przed przystąpieniem do jakichkolwiek działań konieczne jest ustalenie celu jaki dana kampania będzie realizowała. Istnieje bardzo dużo możliwości do wyboru. Może być to na przykład zwiększenie świadomości marki, dotarcie do jak największej ilości osób, zwiększenie zaangażowania odbiorców i wiele innych.
- Określenie grupy docelowej – kolejnym ważnym elementem jest określenie grupy docelowej, do której będzie kierowany przekaz. To także bardzo ważny element, ponieważ nie każda grupa będzie odbierała tak samo jeden przekaz. Można pokazać na przykładzie. Powiedzmy, że firma zajmuje się produkcją odzieży dla młodzieży, wówczas zastosuje ona mniej formalny język, młodzieżową muzykę oraz dużą ilość kolorów, jeśli jednak grupą docelową będą prawnicy język musi być profesjonalny, a kolory stonowane.
- Określenie budżetu – ten element nie należy do najprzyjemniejszych, jednak jest on konieczny by mogła powstać skuteczna reklama na Instagramie. Określenie budżetu pozwoli kontrolować wydatki.
- Wybór formatu reklam – na Instagramie reklama może mieć postać postu, relacji lub postu, w którym jest kilka zdjęć tak zwanej karuzeli. Warto zdecydować się, na któryś z nich.
- Systematyczność i zaangażowanie – zostało to już wyżej wymienione, jednak jest to na tyle ważne, że warto wspomnieć jeszcze raz. Tylko działania podejmowane systematycznie i z dużym zaangażowaniem mogą sprawić, że promocja będzie skuteczna, a klienci zainteresują się firmą i jej ofertą.
Ile trzeba przeznaczyć na marketing, chcąc wypromować markę?
Obecnie najczęściej wykorzystywanym sposobem na promowanie marki jest marketing internetowy. To bardzo skuteczna forma, która w pewnym stopniu odbiega o tych tradycyjnych metod. Wiele osób zastanawia się jaki koszt trzeba ponieść by wypromować swoją markę, jednak nie ma na to jednej odpowiedzi. Dlatego też, jeśli działania te zostaną zlecone specjalistom, warto ustalić budżet i pewne odchylenia jakie mogą wystąpić.
Koszt będzie w głównej mierze zależał od tego jak duża jest firma, jakie są jej zasięgi oraz od tego co chce ona osiągnąć. Oczywiście zwykle podejmowane działania mogą zmienić nieco budżet, dlatego właśnie powinno się także ustalić pewne odstępstwa od niego. Co więcej wybór kanału dotarcia do swoich klientów, także jest niezbędny. Przez to, że Internet oferuje bardzo dużo możliwości opłaca się już na samym początku ustalić, na którym z nich firma będzie działała.