Coraz więcej firm zauważa jak dużą rolę odgrywa wartościowa treść. To właśnie dzięki niej możliwe jest pozyskanie nowych klientów, poznanie ich, a także budowanie z nimi relacji. To wszystko no jest jednak łatwe, wymaga też pewnych umiejętności i doświadczenia, właśnie dlatego przedsiębiorstwo często decyduje się na współpracę z copywriterem. Korzyści ze współpracy copywriterem, jest wiele. Osoba taka zajmuje się pisaniem tekstów, haseł reklamowych, opisem produktów oraz tworzeniem wielu innych ciekawe treści. Posiada ona odpowiednie umiejętności i doświadczenie w prowadzeniu podobnych działań. Kto to jest copywriter i jakie są korzyści ze współpracy z copywriterem?
Kto to jest copywriter?
Copywriter jest to taka osoba, której głównym zadaniem jest tworzenie wartościowych treści. Treści te będą przyjmowały bardzo różne formy, a do form tych zalicza się na przykład teksty, hasła reklamowy, teksty SEO, ciekawe opisy produktów, ogłoszenia i scenariusze. Wiele osób uważa, że copywriter zajmuje się tylko pisaniem, co oczywiście nie jest prawdą i jest on też zaangażowany proces kreacji i współpracuje on właśnie z takim działem, to sprawia, że bierze on udział w nagraniach filmów reklamowych i nagrań do Radia.
Copywriter to taka osoba, która zwykle pracuje jako freelancer w zaciszu swojego domu, co jest dużym plusem dla młodych rodziców bądź osób, które łączą pracę z nauką. Copywriter może być też zatrudniony w agencji marketingowej, redakcji, w korporacjach. Dobrym pomysłem na samym początku jest pisanie bloga, dzięki temu można nabyć pewne umiejętności, a także stworzyć swoje portfolio, które z pewnością przyda się w trakcie szukania pracy lub nowych zleceń.
Korzyści ze współpracy z copywriterem
Korzyści ze współpracy z copywriterem można znaleźć wiele. Kampania musi jednak zostać zaplanowana i przeprowadzona w sposób bardzo dokładne i rzetelny. Tak jak wyżej zostało już to wspomniane, wartościowa treść jest potrzebna każdej firmie, jeśli chce ona osiągnąć sukces w sieci i stać się widoczną dla większej liczby odbiorców. Copywriter jest osobą, która potrafi pisać teksty zgodne z zasadami SEO, bez tego, prowadzone działania mogą okazać się mało efektywne. Nawet świetnie napisany tekst pod względem językowym może okazać się całkowicie niezgodny z algorytmem Google.
Copywriter zazwyczaj oferuje pomoc fachową oraz pisanie tekstów reklamowych, treści do zakładek, a nawet krótkich tekstów na strony zapleczowe, które służą pozycjonowaniu. Bardzo ważne jest by współpracować z takim copywriterem, który rozumie potrzeby i wartości przedsiębiorstwa. Tylko wtedy możliwe będą korzyści ze współpracy z copywriterem.
Jak znaleźć copywritera do współpracy?
Szukanie copywritera do współpracy nie jest proste, działanie to wymaga odpowiedniego czasu. Nie powinno się bowiem podejmować decyzji zbyt pochopnie, ponieważ na rynku działa bardzo duża liczba copywriterów, którzy oferują swoje usługi, jednak nie zawsze wykonywane są one z odpowiednią dokładnością. Warto też wcześniej zastanowić się nad tym jakie są własne wymagania i potrzeby tylko wtedy możliwe będzie dobranie takiej osoby, która wszystkie będzie je spełniać. Korzyści ze współpracy z copywriterem, jest wiele, jednak nie zawsze będą one możliwe do zauważenia, ponieważ przy złym doborze wykonawcy po prostu ich nie będzie. Poniżej znajduje się kilka wskazówek na to, gdzie warto szukać copywriterów.
- rodzina i znajomi – to właśnie tutaj warto zacząć swoje poszukiwania. Często zdarza się bowiem tak, że wśród nich ktoś korzystał usługi danego copywriterem i jest z niego bardzo zadowolony, warto więc współpracować osobami, które są sprawdzone i wiadomo, że ich praca jest wartościowa i profesjonalna
- media społecznościowe – kolejny sposób to szukanie w mediach społecznościowych. To właśnie tam powstaje wiele grup, które zrzeszają copywriterów, ogłaszają tam swoje usługi, bądź odpowiadają na zapytania potencjalnych klientów. LinkedIn to kolejny bardzo dobry portal, na którym można znaleźć wykonawcę swojego zlecenia.
- agencje content marketingowe i firmy SEO/SEM – agencje te są specjalistami w swojej dziedzinie, co oznacza, że zatrudniają one również specjalistów. W tym przypadku jednak trzeba liczyć się z większymi kosztami niż w przypadku freelancerów. Z drugiej jednak strony istnieje tutaj mniejsze ryzyko, że zlecenie zostanie źle wykonane.