Jak Wiemy, marketing szeptany to jedna z dziesiątek form marketingu, które mają głównie zachęcać do skorzystania z usług firmy, którą się poleca. Najczęściej marketing szeptany prowadzi się w social mediach tj. Facebook, Instagram czy Twitter i dodatkowo fora internetowe. Czyli głównie w miejscach, gdzie większość z nas najczęściej poszukuje pomocy lub odpowiedniej rady w dziedzinie jakiegoś produktu – Co kupić?, Który produkt jest lepszy? Co kupić na urodziny? Pamiętajmy również, że forma marketingu szeptanego nie może być nachalna, a działania muszą być systematyczne, tak, aby klientowi przynieść, jak największe korzyści.
Kto kontroluje działania marketingu szeptanego?
Kontrolę działań głównie przejmuje supervisor, inaczej jest to kierownik do spraw marketingu. Supervisor jest osobą odpowiedzialną za kreowanie i nadzorowanie realizacji różnych strategii marketingowych. Przygotowuje on materiały reklamowe i promocyjne, tak aby osoby wykonujące marketing szeptany, wiedziały w jasny i prosty sposób, co dokładniej mają robić i jakie działania podejmować. Supervisor również zatwierdza ostateczną formę i treść kampanii oraz uczestniczy w realizacji strategi marketingowej na każdym etapie. Czyli podczas realizacji strategii kampanii, musi być wyznaczony klarowny cel, dzięki któremu z łatwością przełożymy go na pracę community managerów. Dlatego cele już na samym początku powinny być określone przez klienta – czy potrzebuje kampanii wizerunkowych poprzez budowanie świadomości marki, czy budowanie ruchu poprzez cele sprzedażowe. Równie dobrze intensywność kampanii marketingu szeptanego powinna być ściśle określona i kontrolowana. Ton i sposób komunikacji również jest bardzo istotny, to od niego zależy również, jak potencjalni klienci będą nas postrzegać.
Monitoring kampanii przez Supervisora
Monitoring w trakcie kampanii marketingu szeptanego, to również bardzo istotne działania. Przede wszystkim warto posiadać dobre narzędzia, które tą kampanię monitorują, po to, aby skutecznie i szybko podnosić skuteczność naszych działań. Czyli w tym przypadku warto korzystać regularnie z działań m.in. Google Analytics, czy Newspoint. Google Analytics pozwala śledzić ogólnie ruch i postępy kampanii w sieci. Newspoint z kolei, śledzi kondycję konkretnej marki, której działania prowadzimy w danym momencie. Na samym końcu wykonywane jest raportowanie efektów kampanii. Najczęściej agencje interaktywne raportują co miesiąc swoje działania i przedstawiają je klientowi. Na początku jednak te działania można wykonywać o wiele częściej.
Kampania marketingu szeptanego jest bardzo opłacalną formą marketingu. Zwłaszcza dla osób, które dopiero założyły firmę albo dla tych, którym zależy na zbudowaniu pozytywnego i nienachalnego wizerunku swojej marki. Marketing szeptany ma również za zadanie zachęcić do korzystania z usług oraz produktów firmy, która korzysta z tego typu przywilejów.