Mierzenie efektów jest możliwe, jeśli właściwie określimy cele. Dlatego określenie tego elementu stanowi tak istotną część budowania działań reklamowych. Przygotowaliśmy dla was krótki poradnik o tym, jak określać cele kampanii reklamowej. Wszystko po to, żeby Wasze działania marketingowe były skuteczne.
Podążaj za właściwymi celami
Cel marketingowy powinien spełniać kilka kryteriów, żeby były właściwe i dawały odpowiedź na temat tego, czy nasze działania są skuteczne. Jakie to cechy? Przede wszystkim w teorii cele mają być specyficzne, realne do osiągnięcia, ograniczone w czasie, mierzalne i łatwe w zdefiniowaniu. Dlaczego jest to takie istotne? Spełnienie tych wytycznych pozwoli to na precyzyjną analitykę prowadzonych działań.
Jakie są cele kampanii internetowych?
Kampanie reklamowe są różne, podobnie jak zróżnicowane są intencje osób odpowiadających za reklamę danej marki. Cele można oprzeć na budowaniu świadomości marki, wówczas kampania zafokusowana jest na zasięgi. Innym popularnym modelem działań reklamowych jest nastawienie na działanie, tworzenie zaangażowania oraz zachęcenie do sprzedaży. Każdy z wymienionych czynników determinujących działanie reklamowe jest swoistym etapem tworzenia lejka sprzedażowego, dlatego wymienione elementy są ważnym etapem procesu transakcyjnego. Jednak działania, sposób komunikacji oraz optymalizacja tych działań jest zróżnicowana. Dlatego tak ważne jest, by do każdego z celów kampanii podchodzić indywidualnie i z dbałością o efekt. Statystycznie tylko niespełna połowa firm działających reklamowo w sieci ma strategie marketingowe, bo może być niepokojącym zjawiskiem, bowiem brak nastawienia na konkretne cele uniemożliwia właściwą analitykę skuteczności kampanii.
Jak zaplanować skuteczną kampanię?
Przede wszystkim nasze działania warto podzielić na etapy. Każdy z osobnych części realizacji projektu powinien mieć wyraźnie określony termin. Proces planowania kampanii powinien obejmować określenie celu kampanii, przedmiotu, adresata oraz wykorzystanych kanałów komunikacji. Istotnym elementem przygotowania działań marketingowych jest także analiza konkurencji oraz odniesienie się do aktualnej sytuacji społeczno-ekonomicznej. Dalsze prace obejmują stworzenie właściwej komunikacji oraz warstwy wizualnej. Bardzo ważnym etapem jest analiza poszczególnych części składowych kampanii reklamowej. Jeśli właściwie wyznaczyliśmy cele podsumowanie efektywności działań i decyzje o ich kontynuacji lub zaprzestaniu będą bardziej klarowne.