Tworzenie wartościowych treści na strony www staje się coraz bardziej opłacalnym zajęciem. Warto bliżej przyjrzeć się temu ile zarabia copywriter, a także czym dokładnie się zajmuje. Copywriting stanowi istotny element content marketingu, który w ostatnim czasie coraz bardziej nabiera na znaczeniu.
Copywriter. Czym się zajmuje?
Wiele osób zastanawia się, ile zarabia copywriter, ponieważ zawód ten cieszy się coraz większą popularnością. Jednym z jego atutów jest to, że można w większości przypadków wykonywać go z domu, a zleceń z tego obszaru nie brakuje. W dobie pandemii i niepewności gospodarczej profesja ta jeszcze bardziej nabiera na znaczeniu.
Aby zrozumieć istotę pracy copywritera, należałoby w pierwszej kolejności nakreślić, na czym polega content marketing, czyli najprościej rzecz ujmują marketing treści. Oznacza on szeroką grupę działań marketingowych, ukierunkowanych na zwiększenie osiągów firmy za sprawą wartościowych, merytorycznych treści. Tworzenie znacznej ich części zleca się właśnie copywriterom. Copywriting zaś oznacza profesjonalne tworzenie przekazów reklamowych, które mają na celu zwiększenie sprzedaży. Generalnie można uznać, że jest on podrzędny względem content marketingu, stanowiąc jedno z jego narzędzi. Zastanówmy się zatem, ile zarabia copywriter.
Czy pisanie się opłaca? Czyli ile zarabia copywriter
Na pytanie ile zarabia copywriter, nie ma jednej uniwersalnej odpowiedzi. Zakres stawek w tym zawodzie jest bardzo szeroki. Wynagrodzenie jest bowiem w tym przypadku wypadkową wielu czynników, takich jak doświadczenie, umiejętności, a także forma zatrudnienia. Copywriterzy pracują zarówno jako wolni strzelcy, jak i na umowę o pracę lub prowadzą własną działalność gospodarczą. Szacuje się, że średnie miesięczne wynagrodzenie w tym zawodzie wynosi ok. 5 tys. zł brutto. Jest to jednak orientacyjna kwota, a zarobki mogą być zarówno niższe, jak i wyższe. To ile zarabia copywriter, zależy również w dużej mierze od jego mocy przerobowych.
Jest to bowiem specyficzny zawód, w których godzinowe rozliczanie czasu pracy nie znajduje zastosowania. Liczy się bowiem ilość napisanych znaków – im będzie ich więcej, tym wyższe będzie wynagrodzenie. Umiejętność szybkiego pisania zdecydowanie wpływa zatem na to, ile zarabia copywriter. Znaczenie ma również rodzaj tworzonych tekstów. Inne stawki obowiązują bowiem w przypadku artykułów blogowych, inne w przypadku tekstów zapleczowych, opisów produktów i kategorii, a jeszcze inne w przypadku treści na stronę czy tekstów na ulotkę.
Coraz częściej copywriterzy tworzą także wpisy na profile w mediach społecznościowych. Reasumując zatem, copywriting można traktować zarówno jako dodatkowe, jak i główne źródło dochodu. Wszystko zależy od własnej kreatywności, zapału i zaangażowania.