Gdy rebranding przechodzą największe firmy, cały proces może trwać latami. Czy Ty też musisz poświęcić tyle czasu, by zmienić wizerunek swojej firmy?
Oczywiście nie. Co nie znaczy, że proces zamknie się w kilku tygodniach. Weź pod uwagę, że:
- sam audyt i analiza marketingowa musi zająć 3-4 tygodnie
- jeśli potrzebna jest identyfikacja wizualna lub sesja zdjęciowa, to jej zaplanowanie może zająć 3-4 tygodnie
- opracowanie planu marketingowego to 2-3 tygodnie
- projektowanie strony, zakładanie kanałów w social-mediach, wdrażanie nowych usług i kanałów zajmuje zwykle najdłużej – nawet 8 tygodni
- samo wdrażanie planu marketingowego może zająć 6-8 tygodni
- pierwsze rezultaty kampanii SEO są widoczne po nawet 5 miesiącach, a efekty potęgują się z czasem.
Oczywiście w wielu wypadkach można pominąć niektóre elementy tego harmonogramu. Nie da się jednak ukryć, że chodzi o wiele miesięcy pracy specjalistów od marketingu.
Szybkość a naturalność w zmianach wizerunkowych
Obecnie szereg działań jest prowadzonych w social-mediach czy na blogach. Tu czas jest jednym z czynników najskuteczniej budujących wizerunek firmy. Wiele marek decyduje się na szybkie kampanie z udziałem wielu influencerów. Po tygodniu kampania odchodzi w zapomnienie, a bardziej zorientowani klienci zauważają nadmiar nagle wypuszczanych filmów czy opinii. Zupełnie inaczej jest, gdy kampanie na blogach, Youtubie i Instagramie o różnych zasięgach pojawiają się naturalnie co jakiś czas na przestrzeni wielu miesięcy. Wówczas odbiorcy raz po raz mają okazję sobie przypomnieć o marce i jej nowej odsłonie.
Nie kończ pracy tuż po zmianie wizerunku
Bardzo częstym błędem jest zakończenie kampanii marketingowej wraz z procesem rebrandingu. Statystycznie klientowi zwrócenie uwagi na nowe logo czy branding, przyswojenie informacji i zapamiętanie jej, zajmuje od 45 dni.
Jeśli wraz z uruchomieniem nowej strony zakończą się wszystkie działania marketingowe, klienci mogą być zdezorientowani. Nie będą trafiać już na markę w starej, dobrze zapamiętanej wersji, ale wciąż nie będą mieli pewności, gdzie i za pomocą jakich haseł szukać nowej. Dlatego warto poświęcić czas na zaplanowanie solidnych działań marketingowych właśnie po zmianie brandingu i wizerunku Twojej firmy w sieci.