Ile kosztuje prowadzenie bloga i czy warto podjąć się takiego zajęcia? Blog jest bardzo ciekawym zajęciem szczególnie dla osób, które chcą podzielić się wartościowymi treściami ze swoimi odbiorcami. Niektórzy zakładają bloga po to, aby dzielić się swoją pasją lub rozległą wiedzą w danym zakresie. Pisanie bloga może być więc bardzo ekscytującym zajęciem, a niektóre osoby rzucają nawet swoją etatową pracę właśnie po to, aby zająć się tworzeniem treści. Firmy także decydują się na prowadzenie bloga firmowego, po to, aby oferować swoim potencjalnym klientom ciekawe informacje z zakresu prowadzonej przez siebie działalności. Pojawia się jednak pytanie, ile kosztuje prowadzenie bloga. Ciężko jest jednoznacznie tutaj odpowiedzieć na to pytanie, ponieważ wpływa na to spora liczba czynników.
W jaki sposób powinien być prowadzony blog firmowy?
Jeżeli chodzi o prowadzenie bloga firmowego, to jest kilka takich ważnych kwestii, na które warto zwracać uwagę, aby faktycznie stał się on użyteczny dla odbiorcy. Od czego w takim razie zacząć?
- ustalenie w jaki sposób ma wyglądać blog – estetyka jest bardzo ważnym elementem prowadzenia bloga i spójność między blogiem, a stroną internetową jest bardzo istotna.
- przejrzystość i czytelność bloga – te dwa elementy są na pewno bardzo ważne dla odbiorcy, dzięki temu będzie mu zdecydowanie lepiej przyswajało się występujące na blogu treści.
- język dopasowany do odbiorcy – kolejny ważny element to język jaki zostanie zastosowany w treściach tworzonych na bloga. Język będzie zależał od tego do kogo będzie kierowany content. Dlatego też tak ważne jest, aby poznać swojego odbiorcę. Język nie może być zbyt kolokwialny bądź zbyt prosty, jeżeli treści kierowane są do specjalistów z danej branży. Z drugiej jednak strony, jeżeli odbiorcami mają być prości ludzie, treści powinny być tworzone w taki sposób, aby były zrozumiałe nawet dla osób, które niekoniecznie znają się na danym temacie.
- ciekawe tematy – to kolejny bardzo ważny element w trakcie prowadzenia bloga. Im bardziej ciekawe będą tematy tym więcej odbiorców blog będzie przyciągał.
- prowadzeniem bloga w sposób regularny – kiedy już zapadnie decyzja o tym, że blog będzie prowadzony wówczas bardzo ważne jest, aby prowadzić go w sposób systematyczny. Najlepiej będzie planować posty z wyprzedzeniem, dzięki temu można mieć pewność, że post pojawi się. Co więcej, kiedy już post zostanie opublikowany należy poinformować o tym swoich odbiorców najlepiej w pozostałych miejscach, w których działa firma, takich jak na przykład media społecznościowe.
Ile kosztuje prowadzenie bloga?
Często pojawia się pytanie, ile kosztuje prowadzenie bloga, na pewno trzeba wziąć pod uwagę kilka ważnych elementów takich jak hosting i domena. Hosting to zazwyczaj koszt około 100 do 300 złotych rocznie, oczywiście cena ta będzie zależała od tego jaką moc będzie miał hosting, a także powierzchnia serwera. Domena natomiast czasami będzie wliczona w usługę hostingową przez pierwszy rok. Ile kosztuje prowadzenie bloga? Prowadząc bloga firmowego trzeba jeszcze liczyć się z tym, że konieczna jest tutaj promocja, a czasami także zlecenie tworzenia profesjonalnych treści osobie zewnętrznej. W takim razie to, ile kosztuje prowadzenie bloga, zależy od kilku kwestii i ciężko jest jednoznacznie określić jaka będzie jego ostateczna cena.
Czy prowadzenie bloga firmowego ma sens?
Na pewno prowadzenie bloga firmowego będzie oferowało filmie wiele korzyści. Przede wszystkim jest to całkiem tania forma promocji dla biznesu. Dzięki prowadzeniu bloga można również pokazać swoją organizację jako eksperta w branży. Blog firmowy to także możliwość na nawiązanie relacji z klientem. Dzięki prowadzeniu bloga można pokazać swojemu klientowi, że za profesjonalnym logo stoją również kompetentni ludzie. Co więcej blog firmowy prowadzony w odpowiedni sposób to także możliwość poprawy pozycjonowania witryny. Wartościowe treści są zdecydowanie lepiej pozycjonowane i wyświetlają się one wyżej w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Dzięki temu więcej odbiorców będzie miało możliwość zapoznania się z publikowanymi treściami. Blog to też dobry sposób na nawiązanie bliższych relacji z klientem.