Czy prowadzenie bloga firmowego ma sens?

Do niedawna prowadzenie bloga kojarzyło się głównie z tematem mody i urody. Szereg zamieszczonych tam porad dotyczył często różnego rodzaju sposobów na radzenie sobie z problemami lub dawał inspirację do działań, poszukiwań i podejmowania prób np. stworzenia własnych stylizacji.

Jakie to może mieć przełożenie na firmę? Czy prowadzenie bloga związanego z profilem działania konkretnego przedsiębiorstwa ma sens? Jak się okazuje ma i to całkiem spory, wystarczy tylko opanować kilka zasad i wykorzystać ten potencjał. Poniżej znajdziecie kilka przykładowych podpowiedzi, jak można to zrobić.

blog

Czy bloga może prowadzić każdy?

Nie ukrywajmy, blog jest bezpośrednio związany z pisaniem. Wymaga więc nie tylko posiadania chęci wyrażenia siebie, ale również umiejętności przeniesienia tego za pomocą klawiatury na ekran monitorów. W publikowanych treściach musi być coś interesującego, coś, co przyciągnie uwagę i pozwoli na to, by czytelnik został na dłużej. Jak więc pisać?

  • zostań ekspertem

Najprostsza odpowiedź jest taka, by pisać wiarygodne, wartościowe treści. To w głównej mierze właśnie one pozwolą na zdobycie wiernego grona odbiorców. Publikacja treści związanych z branżą i profilem działania firmy wpłynie na utrzymanie oraz poszerzanie grona czytelników, jeśli informacje zawarte we wpisach będą merytoryczne.

Na pierwsze efekty swoich działań zapewne trzeba będzie poczekać, dlatego nie można zniechęcać się już na początku. Z czasem pojawiające się regularnie publikacje pozwolą sprawdzić, jaki rodzaj treści interesuje czytelników, oraz które wpisy cieszą się największą popularnością. Opcja komentarzy może okazać się niezwykle pomocna, gdyż właśnie tam mogą pojawić się sugestie, jakie tematy powinny być opisane w przyszłości. Jeśli czytelnicy zauważą, że wiesz o czym piszesz, to z łatwością postawisz się w roli eksperta.

  • buduj relacje

Prowadzenie bloga wymaga cierpliwości i poświęcenia czasu. Jeśli liczysz na szybki efekt “wow!” to możesz się rozczarować, tym bardziej że blog firmowy prawdopodobnie będzie posiadał konkretne grono odbiorców, którzy najpierw muszą nabrać zaufania do tego, jak i o czym piszesz. Budowanie relacji z czytelnikami jest tu bardzo istotne. Systematyczne publikacje, interesujące zagadnienia oraz przede wszystkim wartościowe treści tworzą pewnego rodzaju nić porozumienia, a z czasem również i zaufanie. Jeśli dodasz do tego aktywne reagowanie na komentarze (również te negatywne), to zyskujesz w oczach czytelników.

Budowanie relacji jest trudnym i długotrwałym zadaniem, ale warto być cierpliwym i autentycznym.

  • bądź pomocny

Ta podpowiedź co prawda łączy się z dwoma poprzednimi, ale wymaga od ciebie dodatkowych działań. Czytelnicy często właśnie bloga wykorzystują jako źródło inspiracji lub sposób na rozwiązanie problemów. Staraj się więc zamieszczać takie treści, które mogą wskazać nowe rozwiązania, utwierdzić w pewnych metodach działania lub zastosować dodatkowe elementy. Wykorzystaj potencjał, jaki posiadasz – wiedzę oraz produkt, który sprzedajesz. Połącz to w całość i przekazuj swoje spostrzeżenia. Być może będą one odpowiedzią na pytanie czytelników lub inspiracją do przyszłych działań.

blog firmowy

Blog firmowy to również szansa na zwiększenie sprzedaży

Jeśli uda się połączyć powyższe podpowiedzi, to z dużym prawdopodobieństwem można uznać, że blog będzie swoistą reklamą marki i właśnie o to chodzi. Nawiązanie relacji z potencjalnym klientem i przekonanie go do swojego produktu w nieco innych sposób niż tylko spot reklamowy, to obecne podejście w świecie marketingu.

Dzięki stałym czytelnikom budowana jest więź, która przekłada się na zwiększenie zysków. Blog jest miejscem, gdzie klient może na bieżąco zadać pytanie, dowiedzieć się wielu  rzeczy w zasadzie bez wychodzenia z domu. To sprawia, że ma czas na przemyślenie swojej decyzji zakupowej. Dlatego tak ważne jest, aby treści, które są zamieszczone na blogu, były przekonujące i co najważniejsze wiarygodne. Raz zniszczone zaufanie może być niezwykle trudne do odbudowania, a skutki mogą być długotrwałe, zatem jest to duża odpowiedzialność.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

One thought on “Czy prowadzenie bloga firmowego ma sens?

  1. Blog firmowy to fajny pomysł na urozmaicenie swojej strony. Najlepiej jeśli takie artykuły pisze się samemu, bo ma się najlepsze rozeznanie w tematach związanych ze swoją firmą. No ale jesli nie ma się takich zdolności, to można wynająć copywritera.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *