Mogłoby się wydawać, że regularne zamieszczanie postów na Facebooku wystarczy, by wypromować się na tym portalu społecznościowym. Jednak w rzeczywistości sama promocja to nie wszystko, jeśli nie ma z niej żadnych korzyści. Na tym serwisie tak się niestety może zdarzyć, że rosnąca liczba polubień nie przełoży się na wzrost liczby ofert współpracy. Czy w związku z tym promocja na tym portalu się opłaca?
Jakie firmy mają szansę wypromować się z zyskiem na Facebooku?
Znacznie łatwiej dotrzeć do grupy docelowej, jeśli prowadzi się firmę w branży, która jest specyficzna. Można spodziewać się, że Ci, którzy poszukują konkretnych produktów, prędzej czy później natrafią na fanpage promowanej firmy. Znacznie większą siłę przebicia na tym portalu mają te marki, które oferują na przykład narty niż produkty spożywcze. Niemniej nie można zapominać, że samo dodawanie informacji o produktach zwykle nie wzbudza zbyt dużego zainteresowania. W każdym bądź razie warto zamieszczać również posty w tematyce związanej na przykład z nartami, w stylu jakie wybrać dla dziecka itp., które zachęcałyby do częstych odwiedzin profilu i do udostępniania postów innym.
Czy płatna promocja na Facebooku ma sens?
Każdy, kto prowadzi fanpage na Facebooku, może zauważyć, że bezpłatna promocja ma swoje minusy. Dociera się tylko do tych osób, które regularnie odwiedzają stronę. Natomiast płatna reklama daje większe pole manewru poprzez precyzyjne określenie, do kogo w pierwszej kolejności ma trafić post. Można więc dojść do wniosku, że przeznaczając pewne środki na promocję na tym social media, uda się zwiększyć dochód ze sprzedaży swoich produktów.
Trzeba być jednocześnie przygotowanym na to, że niektórzy facebookowicze wyłączają reklamy. Dlatego też by taka promocja odniosła pożądany skutek, należy śledzić statystki. Później wyciągać na ich podstawie odpowiednie wnioski, następnie modyfikować parametry reklamy, by było np. mniej odrzuceń.
Publikując post na Facebooku opłaca się niekiedy zacząć go płatnie promować dopiero po upływie kilkunastu godzin. Dzięki temu w naturalny (organiczny) sposób dotrze do tych użytkowników portalu, którzy regularnie zaglądają na fanpage. Natomiast by poszerzyć zasięg, warto zdecydować się na płatną promocję.
Promocja promocji nie równa na Facebooku
Jeśli na Facebooku idzie się na łatwiznę i korzysta z opcji „promuj post”, która znajduje się pod opublikowanym wpisem, wtedy taka forma reklamy nie zapewni dobrych efektów. Nie można tutaj bowiem spersonalizować reklamy, więc nie trafia bezpośrednio do grupy docelowej. Zdecydowanie więc lepszym rozwiązaniem jest promowanie się na Facebooku za pomocą menedżera reklam. Z dostępnych opcji warto zdecydować się na zaznaczenie „aktywność względem posta”, która właśnie dotyczy promocji wpisu na Facebooku.
Promocja na Facebooku a indywidualne oczekiwania
Promując się na Facebooku, warto liczyć się z tym, że najczęściej reklama nie przekłada się bezpośrednio na wzrost sprzedaży usług lub produktów. Dla wielu osób może być więc nieefektywna, zwłaszcza jeśli uważa się, że firma powinna poprzez promocję rosnąć w siłę pod względem finansowym.
Zdecydowanie lepiej wypada taka forma reklamy, gdy przedsiębiorcy zależy na budowaniu świadomości marki, czy na dbanie o stały wzrost społeczności wokół brandu. Dzięki Facebookowi staje się bardziej rozpoznawalna i kojarzona z określonym asortymentem. Może się też zdarzyć, że wiele osób, które z poziomu tego portalu przejdą na oficjalną stronę internetową firmy, złożoną na niej zamówienie. By więc nie być rozczarowanym reklamą na Facebooku, należy już na wstępie mieć rozeznanie, co może nam pomóc.
Promocja na Facebooku – opłaca się, czy nie?
Reasumując promocja na Facebooku może być opłacalną formą reklamy. Podobnie jak w każdym innym działaniu marketingowym także i tutaj przydaje się plan i strategia działania. Jeśli korzysta się z płatnej reklamy, opłaca się uwzględniać wszystkie dostępne informacje na temat tego, jak odbiorcy na nią reagują. Niezależnie zaś od tego, czy wybiera się promocję organiczną czy płatną, należy cały czas czytać i reagować na przychodzące komentarze. Dzięki temu facebookowa społeczność docenia zwykle włożone zaangażowanie.
Moim zdaniem promocja produktów czy usług na fejsie to strzał w dziesiątkę. Duże możliwości działania, a koszty niewielkie.