Ile trzeba przeznaczyć na marketing, chcąc wypromować markę?

W obecnych czasach najczęstszym sposobem wypromowania marki jest stosowanie marketingu internetowego. Jest to skuteczna i ciekawa forma promocji, która odbiega nieco od tradycyjnych metod działania. Tradycyjne reklamy mają dość wysokie ceny, a ich skuteczność znacznie spada. Przyczyn takiego zjawiska jest kilka, ale głównie chodzi o wzmożoną niechęć do nachalnych i wszechobecnych reklam, billboardów i natarczywych haseł. Firmy stawiają na promocję w Sieci, która opiera się na nowoczesnym Inbound Marketingu. Skuteczność internetowych kampanii jest nieoceniona, ale wiele firm zastanawia się, ile to kosztuje i czy nie lepiej samodzielnie stosować narzędzia oferowane przez różne kanały i platformy.

Promocja na własną rękę może kosztować

Wbrew pozorom samodzielne prowadzenie kampanii w Sieci wcale nie musi być tańszą alternatywą dla zatrudnienia agencji reklamowej. W celu uzyskania satysfakcjonujących efektów działań marketingowych potrzebna jest wiedza, doświadczenie i znajomość specyfikacji kanałów online.

Czasami nieumiejętna kampania może kosztować bardzo dużo, ponieważ nie jest się w stanie prawidłowo ustalić budżetu. Ponadto, znaczna część działań nie przynosi efektów, jest niemierzalna, a brak kontroli doprowadza do pogłębiania raz popełnionych błędów. Korzystanie z automatycznych rozwiązań nigdy nie da takich wyników jak dokładna optymalizacja i precyzyjnie zaplanowana strategia. W konsekwencji poniesione środki są bezowocne, co nie ma miejsca w złożonej promocji, wykonanej przez firmy marketingowe.

pozycjonowanie seo

Ustalenie budżetu

Ciężko jest jednoznacznie określić, ile będzie kosztować wypromowanie marki. Na samym początku współpracy ze specjalistami dobrze jest wyznaczyć budżet i możliwe odstępstwa od tej kwoty. Cena zależy od wielkości firmy, jej zasięgu, pozycji oraz założeń i oczekiwań. W trakcie kampanii może dochodzić do modyfikacji, dlatego warto ustalić zakres elastyczności budżetu. Obranie kanału promocji także ma znaczenie oraz nie można zapominać, że sposobów promocji jest bardzo wiele i niektóre z nich kosztują nieco więcej, ale dają trwalsze i lepsze efekty.

Pozycjonowanie i content

Aktualnie bardzo dużą rolę w zwiększaniu świadomości marki i kształtowaniu jej wizerunku odgrywa content marketing, pozycjonowanie oraz SEM. Tutaj dobrze jest stawiać na stałą współpracę z twórcami zoptymalizowanego pod wyszukiwarki contentu. Zatrudnienie copywritera SEO pozwala na stałą dawkę wartościowych treści, które będą budować pozycję marki w wirtualnym świecie. Ceny są uzależnione od renomy copywritera, jego doświadczenia i ilości wykonywanych testów oraz ich rodzaju. Najczęściej jest to ok. 15/20 zł za 1000 zzs. Nie jest to wielki koszt, a może przynieść znaczenie lepszą widoczność strony oraz pozwala większych grono lojalnych odbiorców.

skuteczny marketing

Reklama online

W tym wypadku także trzeba liczyć się z bardzo różnymi cenami. Ustalenie budżetu jest priorytetem. Koszt reklam jest związana z ich funkcją. Inne koszty należy ponieść, decydując się na promocje produktu, branding czy wypromowanie witryny. Doświadczony marketingowiec zna się na narzędziach do tworzenia kampanii reklamowych i wie jak nie przepłacać. Niezbędna jest stała analiza rynku, targetowanie oraz kontrola wyników reklam i w razie potrzeby ich modyfikacja.

Nic nie jest szablonowe

Działania związane z promocją marki w Internecie nie można wsadzić w jedne ramy. Ciężko jest znaleźć cennik usług, ponieważ wiele działań jest zindywidualizowanych. Oczywiście istnieją gotowe wyceny, ale albo są one zautomatyzowane, albo trzeba liczyć się z ich późniejszą modyfikacją. Ile kosztuje promocja marki? Należy zadać sobie pytanie, ile chce się wydać, a agencja marketingowa powie co można z tym zrobić i czy jest to kwota warta zachodu. Nie można bać się inwestycji w promocje w Sieci, gdyż może ona przynieść dużo korzyści, ale czasami wymaga to czasu, cierpliwości i zaangażowania odpowiednich fachowców.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *