Content marketing – skuteczne narzędzie w budowaniu pozycji eksperta

Firmy, które pragną wyróżnić się w świecie wirtualnym, nie mogą decydować się na tworzenie treści wyłącznie pod algorytmy. Obecnie bardzo wiele w tym temacie się zmieniło. Roboty Google ewoluują i pomimo że znaczenie słów kluczowych wciąż jest istotne, to nie ma ono tak dużej roli, jak wartościowa dla użytkownika treść. Opieranie marketingu na artykułach, opisach i wpisach blogowych może przynieść bardzo wiele pozytywów, ale należy pamiętać, że content marketing to pisanie przede wszystkim dla ludzi, a później pod wyszukiwarki. Czy atrakcyjna treść może pracować nad stworzeniem pozycji eksperta? Oczywiście tak, ale należy mieć dobrze opracowaną strategię.

Przemyślana komunikacja

Content marketing to działania marketingowe oparte na wartościowej i przydatnej dla odbiorcy treści. Musi być ona atrakcyjna, unikatowa, przykuwająca uwagę. Może bawić, uczyć albo pomagać w podejmowaniu decyzji. Jest to forma komunikacji z odbiorcą, który może być potencjalnym klientem. Warto pamiętać, że nie jest to przekaz reklamowy, o czym zapomina bardzo wiele firm. Strategia content marketingu musi być oparta na dialogu i zmierzać do tworzenia silnych więzi oraz lojalnych społeczności. Można oczywiście subtelnie wpleść w przekaz reklamę, ale znacznie lepiej jest przywiązać czytelnika do przydatnych artykułów, które zainteresują go na dłużej, a następnie wpłyną na pozytywny odbiór marki oraz jej produktów. Podstawową różnicą między content marketingiem a tradycyjnymi reklamami jest to, że internauta sam poszukuje konkretnej treści, sam trafia na artykuły tworzone przez konkretne firmy.

nowy post

Content tworzy eksperta

Siła informacji w obecnych czasach jest nieoceniona. Jej znaczenie dla odbiorców jest tak duże, że wiele firm wykorzystuje to do tworzenia skutecznych działań marketingowych. Tak właśnie jest w przypadku marketingu treści. Jego zadaniem jest dostarczenie odbiorcy informacji, która przyniesie mu korzyści, a przy okazji wpłynie na znaczenie danej marki. Wspomniana strategia jest idealna do tworzenia pozycji eksperta w danej dziedzinie. Merytoryczne artykuły branżowe, inspirujące wpisy na blogu firmowym, a także rzetelne rankingi i recenzje to tylko niektóre przykłady, które mogą zwiększyć wiarygodność twórcy. Wspomniane narzędzia mają ogromną moc, ale nie można oczekiwać natychmiastowych efektów.

Działania długofalowe – długofalowe efekty

Każdy decydujący się na strategię marketingową opartą na tworzeniu treści, musi uświadomić sobie, że są to działania wymagające czasu. Nie wystarczy jeden artykuł, aby wypracować sobie miano eksperta. Potrzeba regularnych wpisów, poruszających kontrowersyjne tematy, opierających się na sprawdzonych danych i przekazujące nową wiedzę. Użytkownik z każdym kolejnym artykułem będzie mocniej przywiązywał się do nadawcy komunikatów. Dzięki temu stworzy z nim trwałe relacje i będzie oczekiwał kolejnych treści. Jest to proces długotrwały, ale pozwala na wypracowanie społeczności, która z czasem może przerodzić się w ambasadorów marki, którzy będą ochoczo ją polecać. Przekazywanie eksperckiej wiedzy ukazuje firmę w pozytywnym świetle i potwierdza jej profesjonalizm i gruntowną wiedzę.

seo copywriting

Przyciągnij nie tylko treścią

Oczywiście w content marketingu najważniejsza jest treść, ale firma, która chce być konkurencyjna, powinna zdecydować się także na atrakcyjną formę. Bardzo dużym zainteresowaniem cieszą się wszelkiego rodzaju audiobooki, webinaria, aplikacje mobilne, a także gry, infografiki i nagrania wideo. Dodatkowo nie można zapominać o tworzeniu tekstów przyjaznych SEO, które będzie dobrze się czytać. Wykorzystanie nowoczesnych technologii sprawia, że odbiorca kojarzy twórcę treści z nowoczesnością, innowacjami i technologią. Internet wciąż się zmienia i aby pozostać zauważonym, trzeba nadążać za tymi zmianami. Można w gąszczu różnych firm otrzymać miano eksperta w swojej branży, ale nie warto iść na skróty, gdyż może to być tylko tymczasowa opinia.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *