Biznesowa poczta bez tajemnic i zgodnie z prawem. Jak wysyłać legalne newslettery?

O tym, że newslettery stanowią skuteczny sposób komunikacji marketingowej nikogo nie trzeba przekonywać. E-mail marketing stał się silnym trzonem promocji marek z różnych branż na całym świecie. Elektroniczne listy piszą zarówno wielcy giganci, jak i dopiero debiutujące na rynku przedsiębiorstwa. Chcecie rozpocząć kampanie newsletterowe w swoim biznesie, jednak nie do końca wiecie, jak to zrobić zgodnie z prawem? Przygotowaliśmy krótki poradnik o tym, jak legalnie wysyłać maile reklamowe.

Dobry marketing to taki, który działa zgodnie z prawem, co do tego nie ma żadnych wątpliwości. W obszarze przepisów tematyka newsletterów jest szczególnie problematyczna. Dlatego mamy dla Was kilka wskazówek, dzięki którym przygotujecie kampanię e-mail marketingową.

Zacznijmy od tego, które akty prawne regulują przepisy dotyczące wysyłki mailingów reklamowych. Mowa o rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych i uchyleniu dyrektywy 95/46/WE oraz ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług droga elektroniczną. Istotny jest także art. 6 RODO określający , kiedy przetwarzanie danych osobowych przez administratora jest zgodne z prawem.

 

Zgoda pilnie potrzebna

Jeśli jesteście dopiero na etapie gromadzenia leadów, powinniście wiedzieć, że zbierając te dane automatycznie zostaniemy ich administratorem. Dlatego powinniśmy spełnić warunki RODO.  Wymaga to uzyskania dwóch rodzajów zgód – zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych oraz wysyłania informacji handlowych drogą mailową. Zgoda musi być dobrowolna, a użytkownicy, którzy ją wyrażają, powinni zdawać sobie sprawę w jaki sposób jej aprobata będzie wykorzystana. Nie zapominajmy, że formularz zgody powinien posiadać certyfikat SSL, który zapewnia poufność i bezpieczeństwo powierzanych danych.

Rezygnacja dostępna na wyciągnięcie ręki

Musimy pamiętać, że zgodny z prawem newsletter, to taki, z którego użytkownik może zrezygnować w każdej chwili. Wypisanie się z mailingu może być automatyczne poprzez ustawienie linku lub poprzez na przykład wysłanie wiadomości o treści „nie”, który powiadomi nas o chęci rezygnacji z subskrypcji. Pamiętajmy, że po wypisaniu z newslettera dany adres mail powinni również zostać usunięty z naszego konta gromadzącego dane.

Newsletter może być skutecznym narzędziem przyczyniającym się do rozwoju firmy, jednak decydując się na tę formę komunikacji, powinniśmy dokładnie zapoznać się z aktami prawnym regulującymi przepisy wysyłki wiadomości reklamowych.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *